SIRTFOOD


Dieta dedykowana dla osób które chcą zgubić zbędne kilogramy, ale bez uszczerbku dla zdrowia, pragną zachować masę mięśniową, nie tracić energii i nie odczuwać głodu.
Tak, teraz to możliwe. Jeśli lubisz koktajle i nie uważasz, że węglowodany to samo zło – ta dieta jest dla ciebie. Smaczna, zdrowa, obfitujące z składniki przeciwzapalne, przeciwstarzeniowe. Może być z mięsem, z rybami lub wegetariańska. Kluczem e tej diecie są sirtuiny – potencjalne białka uważane za „eliksir młodości”, przez co są ważnym obiektem badań gerontologów.
Odkryto związki aktywujące sirtuiny tzw. STACs (ang. Small-Molecule Sirtuin Activating Compounds), dzięki którym istnieje możliwość opóźnienia procesów starzenia.
Jednym z aktywatorów jest resweratrol, występujący obficie w skórkach czerwonego winogrona oraz w winie . Oprócz aktywatorów istnieją również inhibitory – czyli substancje blokujące. Ponadto substancje te skutecznie regulują metabolizm, przez co pobudzają spalanie tłuszczu, przy jednoczesnym przyroście masy mięśniowe oraz wzroście sprawności komórek. Sztuka polega na tym aby w diecie znalazły się substancję aktywujące sirtuiny a nie blokujące.
Na czym polega dieta? Od 3 do 7 dni spożywamy 4 posiłki z czego 3 stanowią koktajle bogate w substancje aktywujące sirtuiny oraz 1 posiłek stały bogaty w dobrej jakości białko i błonnik zapewniający sytość.
W tym czasie ograniczamy kalorie do 1000 kcal na dobę. Jeśli 7 dni to dla ciebie za dużo – postaraj się wytrzymać 3 dni, a potem płynne przejdź do fazy 2. W tej fazie spożywamy 1500 kcal, z czego 2 posiłki to zielone sirtuinowe koktajle a dwa to stałe posiłki również bogate w te składniki. W tej fazie możemy się utrzymywać od 14 do 21 dni Pozostaje nam faza 3 – tutaj ilość kalorii nie ma większego znaczenia a raczej jakość spożywanych produktów. Rekomenduję się utrzymanie diety nadal bogatej w składniki aktywujące situiny – możesz kontynuować ją z nami, wybierając np. dietę na odporność.
Efekt możesz stracić nawet 10 kg w krótkim czasie bez wyrzeczeń, w następnej odsłonie bez problemu utrzymasz efekty diety. Ponadto poczujesz się lepiej, dostrzeżesz efekty w postaci poprawy jakości skóry czy włosów, a energia będzie Cię rozpierać.
Na każdym etapie diety wspiera Cię nasza Pani dietetyk.

Etap 1 od 1 do 7 dni
1000 kcal
4 posiłki (3 koktajle o wysokiej zawartości sirtuin + 1 posiłek sirtuinowy)
Etap 2 od 7-14 dni
1500 kcal
4 posiłki (2 koktajle o wysokiej zawartości sirtuin + 2 posiłki sirtuinowe)
W kolejnych etapach rekomendujemy skorzystanie z naszej diety na odporność, która w swoim składzie zawiera produkty o średniej oraz wysokiej zawartości sirtuin i występuję w różnych wersjach kalorycznych.

Przykładowy jadłospis – etap 1:

Truskawkowy koktajl z dodatkiem matcha z natka pietruszki na soku ze świeżych pomarańczy
Zielone smoohie z selera naciowego, szpinaku z dodatkiem świeżej mięty i soku z cytryny
Koktajl jabłkowy na mleku migdałowym z dodakiem korzenia imbiru i cynamonu
Sałatka z komosy ryżowej z dodatkiej pieczonej kurczaka, awokado i czerwonej cebuli z pesto z jarmużu

Przykładowy jadłospis – etap 2:

Koktajl bananowy ze spzinakiem i kurkumą
Koktajl czekoladowy zawrót głowy z nutka chilli
Ogniste curry z tofu i marchewką
Gryczane placki z cukinii z musem z łososia w asyście duszonego jarmużu