DIETA PALEO


Dieta Paleo to nie tylko sposób jedzenia. To także styl życia, uwzględniający także sposób odżywiania, jaki stosowali nasi przodkowie. Człowiek pierwotny jadł produkty naturalne, nieprzetworzone, polował na zwierzynę, łowił ryby, zbierał owoce, warzywa i niektóre nasiona. Większość tych produktów spożywał na surowo. Odżywiał się zgodnie z porą roku i jadł wtedy, kiedy udało mu się zdobyć żywność. Był też w ciągłym ruchu.

Współczesna dieta paleo nie stanowi pełnego odzwierciedlenia tej z czasów pierwotnych i wnosi pewne modyfikacje. Jesteśmy bogatsi o wiedzę, którą dawno temu nikt nie dysponował, potrafimy czerpać esencje z wielu surowców i poddawać je obróbce bezpiecznej dla naszego zdrowia, a tym samym urozmaicamy dietę. Co znajdziemy w diecie paleo? Dużo produktów zwierzęcych i odzwierzęcych, ale najwyższej jakości! Mięso czerwone, w mniejszej ilości drób, ryby o niskiej akumulacji toksyn, jaja, warzywa z ograniczeniem lub całkowitym wyłączeniem bulwiastych i skrobiowych, kiszonki, owoce zwłaszcza te o niższej zawartości fruktozy, orzechy, niektóre nasiona, wybrane tłuszcze roślinne i zwierzęce. Dieta dla miłośników sałatek, prostoty, którzy potrafią wyeliminować pizzę, spaghetti, nabiał i cukry proste.

paleo

Klasyczna dieta Paleo to dieta bezzbożowa

W klasycznej diecie paleo nie znajdziemy produktów zbożowych ani pseudo zbóż czy nabiału. Istnieją odmiany paleo jak primal i samuraj, w których dopuszczalne są produkty pochodzenia koziego czy pseudo zboża (cenione w dietach bezglutenowych) jak quinoa, ryż, kasza jaglana itp. Polecamy je osobom bardzo aktywnym fizycznie, aby podnieść poziom węglowodanów. Klientów poszczególnych potrzebach zapraszamy do kontaktu i indywidualnej współpracy. Dieta Paleo dzięki swojej prostocie jest dietą przeciwzapalną i łatwo strawną. Jest bardzo bogata odżywczo ze względu na mnogość produktów surowych czy poddanych obróbce termicznej zapewniającej minimalne straty mikroskładników i witamin.

Podsumowanie

Z racji wyeliminowania produktów zbożowych i cukrów prostych (z wyjątkiem fruktozy) będzie ona z definicji dietą o niższej podaży węglowodanów. Jeśli jesteś bardzo aktywny fizycznie, skontaktuj się z naszym dietetykiem. Dzięki temu będziemy mogli odpowiednio zmodyfikować twoją dietę Paleo, uwzględniając indywidualne okoliczności i potrzeby organizmu. Co do samej diety, nie przywiązujemy dużej wagi do proporcji białka i tłuszczu, choć z racji obniżonej podaży węglowodanów będzie ich procentowo więcej. Dużo zależy od tego, jakie są twoje potrzeby i oczekiwania. Istnieje pewna standardowa konstrukcje diety Paleo, ale wysłuchamy każdego klienta.

Dla kogo dieta Paleo jest odpowiednia?

Przygotowywana i dostarczana przez nas pudełkowa dieta Paleo może być spożywana właściwie przez każdego. Polecamy je zwłaszcza osobom, które chcą żyć w zgodzie z naturą, lubią mięso, potrafią żyć bez kasz i ziemniaków (na specjalne życzenie od czasu do czasu je przemycimy), a także nie tolerują glutenu lub laktozy. Przeżyją bez pizzy i innych gotowców (znajdziemy miejsce na cheat meal wartościowy odżywczo lub niepowodujący dodatniego bilansu kalorycznego).

Ważne: osoby z przewlekłymi schorzeniami, alergiami, przyjmujące leki na stałe, niezdiagnozowanymi dolegliwościami ze stronu przewodu pokarmowego przed wykupieniem powinny się umówić na konsultację dietetyczną w celu dobrania odpowiedniej diety.

Uwaga!

WAŻNE: przed wyborem diety skonsultuj się a naszym dietetykiem. Nasze diety są komponowane dla osób ZDROWYCH.

Jeśli przyjmujesz na stałe jakiekolwiek leki, masz zdiagnozowana chorobę, cechę organizmu, alergię czy nietolerancję lub po prostu czujesz, że coś ci nie służy albo jesteś wybredny, konsultacja z dietetykiem powinna stanowić pierwszy krok przed przystąpieniem do korzystania z pudełkowej diety Paleo. Pomożemy ci znaleźć twoją własną drogę.

Tu znajdziesz kilka przykładowych posiłków, które serwujemy w ciągu jednego dnia

Śniadanie:

  • awokado zapiekane z jajem z pomidorkami cherry,
  • zielone mini omlety z sałatką śródziemnomorską,
  • tatar ze świeżo mielonej wołowiny z ogórkiem kiszonym.

II Śniadanie:

  • miks sałat z ziołowym dressingiem i plastrami filetów z kaczki,
  • zupa krem z brokuła z płatkami migdałowymi,
  • smoothie śliwkowe z mlekiem kokosowym w asyście orzechów włoskich, jabłko.

Obiad:

  • pieczony łosoś z bazyliowym pesto na wstążkach marchewki,
  • udziki z kurczaka ryżem z kalafiora i warzywną surówką,
  • karmazyn z orzechowej panierce.

Podwieczorek:

  • energetyczny koktajl z owoców leśnych z dodatkiem masła orzechowego,
  • brukselka zapiekana z boczkiem,
  • sałatka ze szpinakiem, awokado i rostbefem.

Kolacja:

  • papryki faszerowane mielonym mięsem,
  • tunezyjska szakszuka,
  • lasagne mięsna z bakłażana,
  • szaszłyki z wątróbki ze świeżymi warzywami i autorskim sosem na bazie papryki.