DIETA NISKI IG


Dieta o niskim indeksie glikemicznym dedykowana jest w szczególności osobom cierpiącym na zaburzenia gospodarki węglowodanowej (insulinooporność, cukrzyca) oraz osobom otyłym, które planują redukcję wagi bez efektu jojo. Dieta może być jednak z powodzeniem stosowana przez osoby zdrowe, które chcą wyeliminować z diety produkty wysokocukrowe (desery, słodycze, owoce o wysokiej zawartości fruktozy, produkty przetworzone) oraz takie których celem jest działanie ochronne przed wyżej wymienionymi dolegliwościami. Nasza odpowiednio zbilansowana dieta pozwoli Ci na zachowanie zdrowia, smukłej sylwetki, zapewni lepsze samopoczucie (brak senności po posiłku, długotrwałe uczucie sytości, więcej siły).
Jest udowodnione naukowo że spożywanie produktów o niskim indeksie glikemicznym wpływa stabilizuje poziom insuliny i glukozy we krwi, gdyż produkty znajdujące się w jadłospisie nie powodują gwałtownych skoków glukozy we krwi co łacy się dużym wyrzutem insuliny której zadaniem jest obniżenie tegoi poziomu. To sprzyja redukcji tkanki tłuszczowej u osób z nadwagą, bo pozwala na opanowanie silnego uczucia głodu, a także fizjologicznie pozwala spalać tkankę tłuszczową, insulina bowiem w nadmiarze sprzyja odkładaniu się tkanki tłuszczowej.

Co najdziemy w jadłospsie? Wszelkie produkty o niskim ale także średnim indeksie glikemicznym, które obfitują w błonnik pokarmowy. Zwiększona podaż błonnika, zapewnia uczucie sytości, ale także korzystnie wpływa na gospodarkę węglowodanową, poprzez obniżenie indeksu glikemicznego potrawy, ponadto błonnik sam w sobie przyspiesza metabolizm, a to gwarantuje nam zdrowie i chudnięcie bądź utrzymanie prawidłowej masy ciała W zależności od celu dietetycznego i stanu zdrowia i zaleceń medycznych dajemy Państwu możliwość skorzystania z opcji 3, 4 lub 5 posiłków w różnych wariantach kalorycznych. Mniejsza ilość posiłków pozwala na lepszą stabilizację insuliny dzięki dłuższym przerwom w jedzeniu i jest szczególnie dedykowana osobom zmagającym się z insulinoopornościa. Z kolei osoby które mają skłonność do hipoglikemii powinny jeść częściej, a mniej. Pamiętaj jednak że jest szereg innych czynników które należy wziąć pod uwagę. Jesteś pod opieką lekarza, bierzesz leki – skonsultuj z nim optymalną dietę. Masz więcej pytań? Porozmawiaj z naszym dietetykiem, uwzględni wszystkie parametry i zaproponuje optymalne dla ciebie rozwiązanie.
Nasz dietetyk czuwa nad jadłospisem dla diet o niskim IG. Wykorzystując profejonalne programy dietetyczne dedykowane dla klientów indywidualnych dostarcza nam jadłospisy z dokładnie wyliczonym poziomem indeksu glikemicznego całej potrawy oraz jej ładunku glikemicznego. Dzięki temu dieta jest dobrze zbilansowana, urozmaicona, i precyzyjnie wyliczona.
Zalety korzystanie a naszej diety pudełkowej i niskim IG: - znamy indeksy glikemiczne całej potrawy, nie musisz samodzielnie wyliczać parametrów - znamy indeksy glikemiczne produktów po obróbce termicznej, czego nie znajdziecie w klasycznych tabelach w książkach czy w internecie. Zupełnie inny IG ma surowa marchewka a zupełnie inny gotowana - opieka dietetyka przed i w trakcie korzystanie z naszych usług – zupełnie za darmo - materiały edukacyjne (czy wiesz że ryż dziki ma znacznie niższy indeks glikemiczny od ryżu basmati czy nawet brązowego?!)
- przygotowując posiłki dzień wcześniej i poddając je chłodzeniu w odpowiednich warunkach generujemy skrobie oporną w potrawach! Dzięki temu od czasu do czasu możemy Ci zaserwować ziemniaki czy makaron o wyższym indeksie glikemicznym bo powstała skrobia oporna istotnie obniża IG produktu, również zmiesza kaloryczność. - dbamy o różnorodność, abyś ty mógł cieszyć się jedzeniem a czas przeznaczony na gotowanie możesz wykorzystać na sen, aktywność fizyczną, relaks – które są dopełnieniem naszej diety i gwarantują lepsze efekty terapii. Masz pytanie zadzwoń lub napisz

Tu znajdziesz kilka przykładowych posiłków, które serwujemy w ciągu jednego dnia:

Śniadanie:

Omlet z awokado i szpinakiem
Awokado faszerowane pastą z tuńczyka
Pasta twarogowa z pieczywem razowym i sałatką warzywną

2 Śniadanie:

Koktajl z owoców leśnych z siemieniem lnianym
Rukola, z pomidorami koktajlowymi i orzechami włoskimi z domowym dressingiem
Dal z ciecierzycy na ostro

Obiad:

Łosoś z bazyliowym pesto i blanszowanym brokułem
Roladki z kurczaka faszerowane pieczarkami, z surówką z kiszonej kapusty i czarną quinoa
Papryka faszerowana dzikim ryżem

Podwieczorek:

Sałatka z kozim serem i gruszką
Pudding chia z porzeczką
Wytrawne muffiny pełnoziarniste
Deser jogurtowy z owocami leśnymi i migdałami

Kolacja:

Gryczotto z warzywami
Duszona wołowina w sosie własnym z frytkami z kalarepy
Zapiekanka z makaronu żytniego na sposób orientalny