JESTEM VEGE!


Decyzja o wyłączeniu z diety produktów mięsnych wymaga odpowiedniej wiedzy oraz doświadczenia we właściwym komponowaniu posiłków. W tej sytuacji najważniejsze jest, aby zapewnić organizmowi odpowiednią ilość składników odżywczych i dzięki temu uniknąć groźnych niedoborów dietetycznych, które mogą negatywnie odbić się na naszym zdrowiu i samopoczuciu.

Z myślą o wegetarianach przygotowaliśmy dietę pudełkową Jestem Vege, w których znaleźć można bogactwo warzyw (również strączkowych) w różnorodnych apetycznych kolorach (czerwone, żółte, pomarańczowe, zielone) przygotowanych w taki sposób, aby zachować maksimum witamin i minerałów. Dodajemy do nich także pełnoziarniste produkty zbożowe, niektóre owoce, niskotłuszczowy nabiał, orzechy, migdały, pestki oraz aromatyczne przyprawy. Na szczególną uwagę zasługuje fakt, że opcjonalnie oferujemy również dietę wegetariańską z wyłączeniem ryb (tzw. pescowegetariańską).

Przykładowe posiłki, które znajdziesz w menu tej diety

Śniadanie:

  • owsianka na mleku z owocami,
  • omlet z kiełkami podany z pieczywem i pomidorem koktajlowym,
  • kanapki z pastą pomidorowo-ziołową podane z papryką.

Śniadanie nr 2:

  • sałatka z brokułów, fety i prażonego słonecznika,
  • zupa krem z selera,
  • jabłecznik na kruchym cieście.

Obiad:

  • kotleciki warzywne z zielonym puree i surówka z ogórka kiszonego,
  • makaron razowy z warzywami w sosie jogurtowym,
  • kotleciki z buraków podane z kaszą pęczak i romanesco.

Podwieczorek:

  • koktajl owocowy z otrębami,
  • Caprese na świeżym szpinaku z mango,
  • zupa kalafiorowa z łososiem wędzonym.

Kolacja:

  • pizza pełnoziarnista z szpinakiem i fetą,
  • sałatka z buraków, fety i prażonych orzechów z sosem balsamicznym,
  • zapiekanka z cukinii podana z sosem czosnkowym.