JESTEM VEGE!

Rezygnacja z mięsa i produktów pochodzenia mięsnego to wielkie wyzwanie. Jeśli ma być zdrowo, należy zagwarantować organizmowi tak urozmaicone pożywienie, żeby zabezpieczyć go przed wszelkimi groźnymi niedoborami.
Nasze pakiety Jestem VeGe są bogate w produkty zbożowe (pełnoziarniste), zawierają mnóstwo warzyw (ich pełną paletę apetycznych kolorów: czerwone, pomarańczowe, żółte, zielone), których techniki przygotowania pozwalają zachować wszystkie witaminy i minerały, których potrzebujesz, dodajemy również niektóre owoce, niskotłuszczowy nabiał, nie żałujemy także roślin strączkowych, orzechów, migdałów, przypraw.
Możliwa jest również opcja wyboru diety pescowegetarialnej (dieta wegetariańska z włączeniem ryb).

Tu znajdziesz kilka przykładowych posiłków, które serwujemy w ciągu jednego dnia:

Śniadanie:

Owsianka na mleku z owocami
Omlet z kiełkami podany z pieczywem i pomidorem koktajlowym
Kanapki z pastą pomidorowo-ziołową podane z papryką

Śniadanie nr 2:

Sałatka z brokułów, fety i prażonego słonecznika
Zupa krem z selera
Jabłecznik na kruchym cieście

Obiad:

Kotleciki warzywne z zielonym puree i surówka z ogórka kiszonego Makaron razowy z warzywami w sosie jogurtowym Kotleciki z buraków podane z kaszą pęczak i romanesco

Podwieczorek:

Koktajl owocowy z otrębami Caprese na świeżym szpinaku z mango Zupa kalafiorowa z łososiem wędzonym

Kolacja:

Pizza pełnoziarnista z szpinakiem i fetą Sałatka z buraków, fety i prażonych orzechów z sosem balsamicznym Zapiekanka z cukinii podana z sosem czosnkowym

FIGHTER! = Fit 4 SPORT!

Wzmożona aktywność fizyczna oznacza przede wszystkim zwiększone zapotrzebowanie organizmu na... większe posiłki i pysznie wymagający jadłospis!
Głównie będzie brakowało Ci białka. Otrzymasz je w odpowiednich ilościach, ponieważ zapewnimy Ci aż dwa posiłki obiadowe jednego dnia.

Znajdziesz tu także:

zawsze sporo węglowodanów,
błonnika (rośliny strączkowe),
magnezu
wapnia
lecytyny (wzmaga prawidłowe działanie układu nerwowego)

Przede wszystkim: codziennie mnóstwo witamin: LATEM i WIOSNĄ głównie witaminy z grupy B, które optymalizują przemiany metaboliczne (B1, B2, B3, B5, B6 i B7: w produktach zbożowych, nasionach roślin strączkowych, przetworach mlecznych, jajkach, drobiu, wędlinach, rybach, warzywach liściastych lub grzybach, mięsie, ziarnach i pestkach), tauryny (skorupiaki, indyk, nabiał kozi, ciecierzyca, soczewica)

JESIENIĄ i ZIMĄ głównie zwiększona ilość antyoksydantów, np: witamina E i C (owoce cytrusowe, oleje, odpowiednie zioła, orzeszki), beta-karoten, także dla ograniczenia niekorzystnego procesu niszczenia białek tkankowych - aminokwasów, np. BCAA (białka serwatkowe, sojowe, wołowina, ryż, orzechy, kukurydza), również pochodne aminokwasów, np. leucyna (sery, ryby).

Tu znajdziesz kilka przykładowych posiłków, które serwujemy w ciągu jednego dnia:

Śniadanie:

Indyk grillowany na sałatce z camembertem, pomidorami i żurawiną z sosem vinegret
Placek czekoladowy z bananem na twarożku waniliowym
Pasta jajeczna z tuńczykiem z chlebem z żurawiną
Orkiszowy naleśnik z serem i rodzynkami
Pasta z cieciorki i szpinaku z chlebem z suszonymi pomidorami i warzywami

Śniadanie nr 2:

Serek wiejski z płatkami musli, jabłko z gruszką
Jajko sadzone na pomidorowej kaszy gryczanej z chorizo
Ryż waniliowy z karmelizowanymi jabłkami, rodzynkami i orzechami
Omlet z szynką, zielonym groszkiem i pomidorem
Czekoladowy budyń z kaszy jaglanej z musem truskawkowym i bananami

Obiad:

Kurczak marynowany w miodzie z warzywami i puree ziemniaczano-marchewkowe
Indyk na oleju kokosowym z pędami bambusa i warzywami w sosie słodko ostrym
Polędwiczki marynowane w śliwkach z kaszą bulgur i surówką z cykorii, jabłka i orzechów włoskich
Risotto z indykiem i pieczone warzywa
Spaghetti z łososiem z czerwoną pastą curry, mlekiem kokosowym i brokułami

Podwieczorek:

Tuńczyk na warzywach z kaszą kuskus i piklami
Krupnik
Ciasto marchewkowe
Krem z zielonych warzyw z kurczakiem i słonecznikiem
Tortilla pełnoziarnista z kurczakiem i warzywami w sosie musztardowo-miodowym

Kolacja:

Makaron z kurczakiem, szpinakiem, suszonym pomidorem i fetą
Sałatka z jajkiem, groszkiem i burakami w sosie jogurtowym
Grillowany kurczak z ryżem, cukinią i suszonymi pomidorami w sosie pesto
Schab nadziewany żurawiną na sałatce z kaszy pęczak z wiśniami
Pałka kurczaka na ryżu z pieczarkami i cebulką

OVER SIZE

Oto propozycja zróżnicowanych i przepysznych dań dla zabieganych, zapracowanych i tych, którzy nie mają ochoty na eksperymenty w kuchni, a mimo to chcą jeść zdrowo, gubić niepotrzebne kilogramy albo po prostu ich nie złapać.

Znajdziesz tu znaczne ilości sezonowych owoców i warzyw, które zawierają mnóstwo witamin, potrzebnych minerałów i pożądanych tłuszczów.

Najwyższej jakości świeże produkty mięsne i ciekawe dodatki ubarwią Twój dzień i dostarczą Ci energii na cały tydzień. w zależności od Twoich preferencji, stanu zdrowia, wieku i wagi masz możliwość dobrać odpowiedni dla siebie wariant kaloryczny.

Tu znajdziesz kilka przykładowych posiłków, które serwujemy w ciągu jednego dnia:

Śniadanie:

Tosty z pieczywa pełnoziarnistego z awokado i mozzarellą light
Pieczywo z ziarnami z wędliną, masłem i świeżymi warzywami

Śniadanie nr 2:

Owsianka z rodzynkami i malinami
Szejk z nasionami Chia

Zupa dnia:

Rosół warzywny z selerem naciowym
Zupa miso z tofu

Obiad:

Kurczak na parze z brokułami i kaszą gryczaną
Ryż brązowy z wołowina po meksykańsku

Kolacja:

Sałatka z awokado i szynki drobiowej
Sałatka gyros

KETOGENNY CIOS!

Dieta ketogenna ma na celu wywołanie w organizmie efektu spalania tłuszczu jako źródła energii (proces, który zachodzi gdy jesteśmy głodni) bez nieprzyjemnych odczuć fizycznych.
Mimo serwowania posiłków, które mogą wydawać się dość niewielkie z uwagi na konieczność zawarcia w nich ścisłych wytycznych, nasi smakosze nie będą odczuwać głodu.
Posiłki, które zawierają sporą ilość tłuszczów dłużej utrzymują się w żołądku, a dodatkowa obecność ketonów we krwi znacznie redukuje uczucie głodu.

Stworzyliśmy menu dla tych, których organizmy potrzebuję zakręconego i zupełnie oderwanego od standardu jadłospisu. Jest to dieta szczególnie polecana chorym cierpiącym na uogólnioną lekoodporną padaczkę (szczególnie u dzieci). Głównie poleca się ją w przypadku występowania:

zespołu Westa,
padaczki z napadami miokloniczno - astatycznymi,
zespołu Dravet (DS, znana także pod nazwą SMEI),
padaczki w stwardnieniu guzowatym,
zespołu Retta (RTT).

Stosowanie diety ketogennej jest często jednym z kilku sposobów poprawy stanu zdrowia u osób cierpiących na w/w rodzaje lub zespoły padaczkowe. Jej skuteczność ocenia się jako bardzo wysoką; zmniejsza częstotliwość napadów o połowę, ogranicza je do 90% lub też eliminuje jest zupełnie. Dzięki stosowaniu diety ketogennej możliwe jest zupełne odstawienie leków przeciwpadaczkowych.

Zasada komponowania posiłku jest prosta: polega na utrzymaniu odpowiednich proporcji (gramowych) tłuszczy do białek i węglowodanów. Przygotowując nasze posiłki trzymamy się tej zasady, jednocześnie dbając by nie traciły na smakowitości! To dla nas arcyciekawe, kulinarne wzywanie, któremu sprostaliśmy już niejednokrotnie!

Tu znajdziesz kilka przykładowych posiłków, które serwujemy w ciągu jednego dnia:

Śniadanie:

Wrap z omleta z pieczarkami
Zielony omlet paleo
Paleo omlet z awokado
Jajecznica z pomidorami
Jajko po benedyktyńsku
Szakszuka ze szpinakiem
Zielony omlet paleo

Śniadanie nr 2:

Jajecznica ze szpinakiem
Sałatka nicejska
Wrapy z sałaty z indykiem
Ogórkowe kanapeczki
Sałatka Caprese ze szpinakiem
Jajka z twarożkiem i wędzonym łososiem

Obiad:

Warzywa na patelnię z jajkiem sadzonym
Pieczone udko z kurczaka
Sałatka ze szpinaku i pomidorów
Zupa krem szpinakowy z fetą
Kurczak pieczony w tymianku
Ogórki kiszone
Mix sałat
Kurczak duszony w warzywach
Żurek z jajkiem i kiełbasą
Sałatka ze szpinaku i pomidorów
Pierś z kurczaka w sezamie
Bakłażan zapiekany z pomidorem i serem mozzarella
Kotleciki mielone
Mix sałat

Podwieczorek:

Wrap z sałaty i szynki
Orzechy laskowe
Orzechy włoskie
Sałatka z roszponką
Selerowe kanapeczki paleo
Pistacje na przekąskę
Marchewkowe "paluszki" z serkiem
Sałatka z orzechami z dressingiem z awokado

Kolacja:

Łosoś grillowany
Mix sałat
Jajka sadzone na szynce
Chleb żytni razowy
Sałatka Cesar
Chrupiąca sałatka z fetą
Faszerowane jaja z tuńczykiem
Surówka z kapusty pekińskiej
Pierś z kurczaka w curry
"Makaron" z cukinii

DIETA TESTOSTERON

Kwasy tłuszczowe mają duży wpływ na poziom testosteronu w organizmie, a zwiększona ich ilość w diecie wpływa na jego wzrost. Źródłami tych kwasów są oliwa z oliwek, masło oraz awokado. Na produkcję testosteronu wpływać może także korzystnie kwas oleinowy zawarty w oliwie, oleju rzepakowym i migdałach.

Badania naukowe potwierdzają, że połączenie tłuszczy nasyconych i jednonienasyconych zwiększać może poziom androgenów w organizmie mężczyzny. Warto pamiętać, że aby produkcja testosteronu zachodziła sprawnie, ważna jest też odpowiednia podaż cynku oraz witamin z grupy B (zwłaszcza niacyny i ryboflawiny) i witaminy D. To witamina w 80% syntetyzowana przez słońce, a w pożywieniu można ją znaleźć głównie w tłustych rybach morskich. Wśród najczęściej wymienianych mikroelementów, mających wpływ na poziom testosteronu we krwi, pojawiają się cynk oraz magnez. Dieta jest kluczem dla zachowania odpowiedniej kondycji mężczyzn w wieku średnim, a także dla mężczyzn trenujących i starających się o wzrost masy mięśniowej.

Testosteron to dieta idealna dla: mężczyzn po 30. roku życia, osób trenujących i sportowców, a także wszystkich, którzy pragną odżywiać się zdrowo i smacznie.

Tu znajdziesz kilka przykładowych posiłków, które serwujemy w ciągu jednego dnia:

Śniadanie:

omlet bananowy
diabelskie jajka sadzone

Śniadanie nr 2:

jajka z twarożkiem i wędzonym łososiem
kanapki z twarożkiem i warzywami

Obiad:

zupa krem szpinakowa z fetą, drobiowe roladki z ryżem i sałatą
zupa pomidorowa, mix jarmużowy, łosoś po włosku

Podwieczorek:

twarożek z jabłkiem i cynamonem, chleb żytni
kanapki z pastą z tuńczyka

Kolacja:

sałatka z tuńczykiem i ryżem
sałatka z awakado i kurczakiem

DIETA SOKOWA - DETOKS

Detoks diety sokowej zakłada spożycie wyłącznie soków warzywno-owocowych (pięciu różnych) w przeciągu 6 kolejnych dni.
Specjalnie przygotowany jadłospis pozwoli oczyścić wasz organizm z wszelkiego rodzaju toksyn.

Tu znajdziesz kilka przykładowych posiłków, które serwujemy w ciągu jednego dnia:

Śniadanie:

Sok jabłko-gruszka-limonka-seler

Śniadanie nr 2:

Sok marchewkowy z orzechami

Obiad:

Sok ogórkowo-ananasowo-jabłkowy

Podwieczorek:

Sok ogórkowo-gruszkowy

Kolacja:

Sok winogronowo-selerowo-ogórkowy



DIETA SOKOWA DR DĄBROWSKIEJ

Dieta warzywno-owocowa jest terapią postną, która jednocześnie dostarcza wielu cennych składników odżywczych. Poprzez niską kaloryczność przyjmowanych soków, zmuszamy organizm do spalania nagromadzonej przez lata tkanki tłuszczowej, usuwając jednocześnie zmagazynowane w tej tkance toksyny.

Jeżeli nigdy wcześniej nie stosowaliśmy diety postnej, to bezpieczniej jest zacząć od krótkiego okresu, np. 3 dni i obserwować samopoczucie. Jeżeli dobrze znosimy taką dietę można wydłużyć okres oczyszczania do tygodnia lub 14 dni. Dzienna ilość płynów, którą dostarczają same soki to niezbędne dzienne minimum. Oprócz herbatki można wypić kilka szklanek 0,5-1 litra wody mineralnej, aby ułatwiać usuwanie toksyn z organizmu, ale też nie należy przesadzać z nadmiernym piciem wody, aby nie przeciążać nerek.
Soki wypite w ciągu całego dnia dostarczą minimum kalorii i cukru, niezbędnego do pracy mózgu, przy jednoczesnym bogactwie przeciwutleniaczy, enzymów roślinnych, witamin i składników mineralnych. Przyspieszą pozbywanie się nadmiaru płynów z organizmu (obrzęki) jednocześnie nawadniając organizm. Zawierają też błonnik rozpuszczalny, który sprzyja namnażaniu dobrej flory jelitowej.

Powstrzymanie się od spożywania pokarmów bogatobiałkowych, bogatotłuszczowych i bogatowęglowodanowych przez określony czas jest dobrą podstawą do przestawienia niezdrowych nawyków żywieniowych na zdrowsze i bardziej świadome.

Tu znajdziesz przykładowe składy soków, które serwujemy w ramach diety w ciągu 3 dni:

Dzień 1:

marchewka 100% 250ml
grejpfrut marchewka: grejpfrut, marchewka 450ml
grejpfrut jarmuż: grejpfrut, jarmuż, pół jabłka 250ml
zielony z jarmużem: 1 jabłko, jarmuż, szpinak, natka, brokuł, sałata rzymska, ćwiartka cytryny, seler naciowy 450ml
seler: marchewka, seler korzeniowy, czerwona kapusta 250ml
seler: seler korzeniowy, pół jabłka 250ml
ogórek kiszony: ogórek kiszony, marchew, natka, papryka czerwona 450ml

Dzień 2:

marchewka 100% 250ml
grejpfrut marchewka: grejpfrut, marchewka 450ml
zielony : 1 jabłko, jarmuż, szpinak, natka, brokuł, sałata rzymska, ćwiartka cytryny, seler naciowy 450ml
seler: seler korzeniowy, marchewka, jabłko 250ml
Lunch: burak, natka, szpinak, ogórek, seler, cytryna, koper, pół jabłka 450ml
Młoda kapusta: młoda kapusta, marchew, pomidor, natka, cytryna 250ml
marchewka z jarmużem, por 250ml

Dzień 3

marchew z rzodkiewką: marchewka, rzodkiewka, natka 250ml
grejpfrut z kalarepą: grejpfrut, kapusta, kalarepa 450ml
zielony : 1 jabłko, jarmuż, szpinak, natka, brokuł, sałata rzymska, ćwiartka cytryny, seler naciowy 450ml
burak: burak, seler korzeniowy, marchewka, jabłko 450ml
seler ogórek: seler naciowy, ogórek, brokuł 250ml
ogórek kiszony: ogórek, natka pietruszki, seler, kalafior 250ml
marchew, brokuł, natka 250ml

ZUPNY DETOKS

Dieta dla tych, którzy kochają zdrowe i smaczne zupy krem. 100% Detoks ten jest dla osób, które są zwolennikami ciepłych posiłków.
Zdrowe zupy dostarczają cenne składniki odżywcze i mikroelementy oraz regulują pracę jelit, które opowiadają się za optymalne przyswojenie tych składników. W każdym dniu klient dostaje 5 misek zup-krem, które stanowią całodzienne wyżywienie. Smaki są bardzo różne - od delikatnych po delikatnie i mocno ostre. Kremy są wegańskie i bezglutenowe, nie zawierają konserwantów, żadnych gotowych mieszanek z naturalnych warzyw bez żadnej chemii.
Na korzyść zup-kremów przemawia także to, że są one zazwyczaj gotowane, a to najzdrowsza obróbka termiczna żywności. Detoks ten powinien trwać od 3 do 7 dni, świetny sposób na delikatne wejście z naszego detoksu sokowego.
Detoks jest częścią odżywiania dla zdrowia, gdyż zapewnia także prawidłowe oczyszczanie organizmu.

Przykładowe menu:

Zupa krem z dyni na ostro
Zupa ze świeżych pomidorów
Zupa z czerwonej soczewicy
Zupa z ciecierzycy
Zupa marchewkowa z imbirem