KETOGENNY CIOS!


Dieta ketogeniczna w założeniu ma na celu wywołanie w organizmie efektu spalania tłuszczu jako źródła energii (proces, który zachodzi, gdy jesteśmy głodni) bez nieprzyjemnych odczuć fizycznych.

Stosowanie tego sposobu odżywiania wymaga przestrzegania ścisłych wytycznych, które sprawiają, że porcje, które na pierwszy rzut oka wyglądają na niewielkie, są w pełni wystarczające, aby zaspokoić apetyt. Dzieje się tak dlatego, że posiłki w tej diecie zawierają znaczne ilości tłuszczów, które utrzymują się w żołądku przez dłuższy czas. Dodatkowo ketony obecne we krwi redukują uczucie głodu. Musimy przyznać, że nasz jadłospis w tej diecie jest oryginalny i mocno różni się od standardowych, znanych posiłków.

Dla kogo jest ta dieta?

Keto dieta polecana jest w przypadku występowania poniższych schorzeń:

• uogólniona padaczka lekooporna (także ta występująca u dzieci),
• zespół Westa,
• padaczka z napadami miokloniczno - astatycznymi,
• zespół Dravet (DS, znana także pod nazwą SMEI),
• padaczka w stwardnieniu guzowatym,
• zespół Retta (RTT).

Badania jasno wskazują, że stosowanie diety ketogennej wpływa na poprawę stanu zdrowia chorych cierpiących na zaburzenia padaczkowe występujące w przebiegu różnych schorzeń. Do tego stopnia, że częstotliwość napadów zmniejsza się od 50% do 90%, a nie brakuje przypadków, gdy napady ustępują zupełnie i możliwe jest odstawienie leków przeciwpadaczkowych. To wartości, które robią wrażenie nawet na największych sceptykach i sprawiają, że warto rozważyć zastosowanie tego rodzaju diety w przypadku choroby z występującymi objawami padaczkowymi.

Zasady komponowania posiłków

Należy utrzymać odpowiednie proporcje (wyrażone w gramach) tłuszczy do białek oraz węglowodanów. I właśnie w taki sposób przygotowujemy posiłki w diecie Ketogenny Cios. Jednocześnie dbamy o to, by były one smaczne i aromatyczne, bo przecież jedzenie oprócz samego odżywiania naszego ciała ma również sprawiać radość! Komponowanie keto posiłków to dla nas niesamowite kulinarne wyzwanie, któremu oddajemy się z nieukrywaną przyjemnością.

Przykładowe posiłki, które znajdziesz w menu tej diety

Śniadanie:

• wrap z omleta z pieczarkami,
• zielony omlet Paleo,
• Paleo omlet z awokado,
• jajecznica z pomidorami,
• jajko po benedyktyńsku,
• szakszuka ze szpinakiem,
• zielony omlet Paleo.

Drugie śniadanie:

• jajecznica ze szpinakiem,
• sałatka nicejska,
• wrapy z sałaty z indykiem,
• ogórkowe kanapeczki,
• sałatka Caprese ze szpinakiem,
• jajka z twarożkiem i wędzonym łososiem.

Obiad:

• warzywa na patelnię z jajkiem sadzonym,
• pieczone udko z kurczaka,
• sałatka ze szpinaku i pomidorów,
• zupa krem szpinakowy z fetą,
• kurczak pieczony w tymianku,
• ogórki kiszone,
• mix sałat,
• kurczak duszony w warzywach,
• żurek z jajkiem i kiełbasą,
• sałatka ze szpinaku i pomidorów,
• pierś z kurczaka w sezamie,
• bakłażan zapiekany z pomidorem i serem mozzarella,
• kotleciki mielone,
• mix sałat.

Podwieczorek:

• wrap z sałaty i szynki,
• orzechy laskowe,
• orzechy włoskie,
• sałatka z roszponką,
• selerowe kanapeczki Paleo,
• pistacje na przekąskę,
• marchewkowe "paluszki" z serkiem,
• sałatka z orzechami z dressingiem z awokado.

Kolacja:

• łosoś grillowany,
• mix sałat,
• jajka sadzone na szynce,
• chleb żytni razowy,
• sałatka Cesar,
• chrupiąca sałatka z fetą,
• faszerowane jaja z tuńczykiem,
• surówka z kapusty pekińskiej,
• pierś z kurczaka w curry,
• "makaron" z cukinii.