JESTEM VEGE!


Decyzja o wyłączeniu z diety produktów mięsnych wymaga odpowiedniej wiedzy oraz doświadczenia we właściwym komponowaniu posiłków. W tej sytuacji najważniejsze jest, aby zapewnić organizmowi odpowiednią ilość składników odżywczych i dzięki temu uniknąć groźnych niedoborów dietetycznych, które mogą negatywnie odbić się na naszym zdrowiu i samopoczuciu.

Z myślą o wegetarianach przygotowaliśmy dietę pudełkową Jestem Vege, w których znaleźć można bogactwo warzyw (również strączkowych) w różnorodnych apetycznych kolorach (czerwone, żółte, pomarańczowe, zielone) przygotowanych w taki sposób, aby zachować maksimum witamin i minerałów. Dodajemy do nich także pełnoziarniste produkty zbożowe, niektóre owoce, niskotłuszczowy nabiał, orzechy, migdały, pestki oraz aromatyczne przyprawy. Na szczególną uwagę zasługuje fakt, że opcjonalnie oferujemy również dietę wegetariańską z wyłączeniem ryb (tzw. pescowegetariańską).

Przykładowe posiłki, które znajdziesz w menu tej diety

Śniadanie:

• owsianka na mleku z owocami,
• omlet z kiełkami podany z pieczywem i pomidorem koktajlowym,
• kanapki z pastą pomidorowo-ziołową podane z papryką.

Drugie śniadanie:

• sałatka z brokułów, fety i prażonego słonecznika,
• zupa krem z selera,
• jabłecznik na kruchym cieście.

Obiad:

• kotleciki warzywne z zielonym puree i surówka z ogórka kiszonego,
• makaron razowy z warzywami w sosie jogurtowym,
• kotleciki z buraków podane z kaszą pęczak i romanesco.

Podwieczorek:

• koktajl owocowy z otrębami,
• Caprese na świeżym szpinaku z mango,
• zupa kalafiorowa z łososiem wędzonym.

Kolacja:

• pizza pełnoziarnista ze szpinakiem i fetą,
• sałatka z buraków, fety i prażonych orzechów z sosem balsamicznym,
• zapiekanka z cukinii podana z sosem czosnkowym.