DIETA SOKOWA DR. DĄBROWSKIEJ


Ten rodzaj diety nazywany jest także terapią postną. Co ciekawe soki pomimo niskiej wartości kalorycznej dostarczają organizmowi wielu składników odżywczych. Jednocześnie zmuszają ciało do spalania tkanki tłuszczowej i usuwania nagromadzonych toksyn.

Dieta dr. Dąbrowskiej to restrykcyjny sposób odżywiania i jeśli wcześniej nie stosowaliśmy diet postnych, to należy ją rozpocząć od krótkiego okresu obejmującego np. 3 dni. Jeśli nasze samopoczucie w tym czasie nie ulegnie znacznemu pogorszeniu, to możemy wydłużyć okres jej stosowania do tygodnia, a nawet 14 dni. Czasowe powstrzymywanie się od jedzenia posiłków bogatych w białka, tłuszcze czy węglowodany stanowi doskonały start do zmiany nawyków żywieniowych na bardziej świadome a co za tym idzie również zdrowsze.

Jak w praktyce wygląda dieta dr. Dąbrowskiej?

Całodzienny przydział soków dostarczy Ci minimum kalorii oraz cukrów niezbędnych do prawidłowej pracy mózgu. Jednocześnie są one bogate w przeciwutleniacze, enzymy roślinne, witaminy oraz minerały. To sprawia, że skutecznie przyspieszają usuwanie nadmiaru płynów z organizmu, a co za tym idzie likwidację obrzęków. Jednocześnie odpowiednio nawadniają ciało, a dzięki dużej zawartości wartościowego błonnika poprawiają stan flory jelitowej.

Soki, które otrzymasz na każdy dzień, stanowią niezbędne minimum, jeśli chodzi o ilość płynów, jakie powinieneś spożyć. Oprócz nich warto pić również herbatki ziołowe oraz wodę mineralną w ilości do 1 litra. Pomoże to w szybszym usuwaniu toksyn. Aby nadmiernie nie obciążać nerek, nie należy przekraczać zalecanej dziennej ilości wody.

Przykładowe posiłki, które znajdziesz w menu tej diety

Dzień 1:

• marchewka 100% - 250 ml,
• grejpfrut marchewka: grejpfrut, marchewka – 450 ml,
• grejpfrut jarmuż: grejpfrut, jarmuż, pół jabłka – 250 ml,
• zielony z jarmużem: 1 jabłko, jarmuż, szpinak, natka, brokuł, sałata rzymska, ćwiartka cytryny, seler naciowy – 450 ml,
• seler: marchewka, seler korzeniowy, czerwona kapusta – 250 ml,
• seler: seler korzeniowy, pół jabłka – 250 ml,
• ogórek kiszony: ogórek kiszony, marchew, natka, papryka czerwona – 450 ml.

Dzień 2:

• marchewka 100% – 250 ml,
• grejpfrut marchewka: grejpfrut, marchewka – 450 ml,
• zielony: 1 jabłko, jarmuż, szpinak, natka, brokuł, sałata rzymska, ćwiartka cytryny, seler naciowy – 450 ml,
• seler: seler korzeniowy, marchewka, jabłko – 250 ml,
• lunch: burak, natka, szpinak, ogórek, seler, cytryna, koper, pół jabłka – 450 ml,
• młoda kapusta: młoda kapusta, marchew, pomidor, natka, cytryna – 250 ml,
• marchewka z jarmużem, por – 250 ml.

Dzień 3:

• marchew z rzodkiewką: marchewka, rzodkiewka, natka – 250 ml,
• grejpfrut z kalarepą: grejpfrut, kapusta, kalarepa – 450 ml,
• zielony: 1 jabłko, jarmuż, szpinak, natka, brokuł, sałata rzymska, ćwiartka cytryny, seler naciowy – 450 ml,
• burak: burak, seler korzeniowy, marchewka, jabłko – 450 ml,
• seler ogórek: seler naciowy, ogórek, brokuł – 250 ml,
• ogórek kiszony: ogórek, natka pietruszki, seler, kalafior – 250 ml,
• marchew, brokuł, natka – 250 ml.